יום שלישי, 25 באפריל 2023

אנשים שמאמינים שהכל שייך להם, לעולם לא יחושו שייכים

 



לפני פחות מעשור השתחררתי משירות מילואים מלא ביחידה קרבית. 

היות וברמת העיקרון, עד לפני כשלושה חודשים עוד הייתי נכון להתנדב ולסייע בעת הצורך, אני מרשה לעצמי לכתוב בלשון הווה, וברבים, וחרף הידיעה שהכתוב הנו בחזקת מכתב חסר מען.

היום הוא יום הזיכרון והמילים נכתבות בעצב, אך עם שביב של תקווה: אני רוצה להאמין שהפה המלוכלך של חברי הממשלה לא יצליח לזהם את קדושת היום.

                                                                   *

עד לפני שקמה הממשלה הנוכחית, זו החותרת למלחמת אחים ולדם ברחובות, שרר בינינו לבין הפוליטיקאים החרדים והפוליטיקאים מהימין שנסחטו על-ידם, מעין סטטוס-קוו שבעל-פה: אנחנו נסכן את חיינו כדי שאתם לא תצטרכו לסכן את חייכם ואת חיי ילדיכם, ואתם לא תזלזלו בנו על הנכונות שלנו להקריב את חיינו גם בשבילכם.

זכותכם לחשוב שאנחנו פראיירים שמובילים את עצמם כצאן לטבח, או טיפשים - כאלו שלא מעריכים את החיים שלהם (שהרי בעיניכם רק אנשים מטומטמים מוכנים למות בשביל אידיאלים). 

אבל לקרוא לנו בוגדים, אנרכיסטים, סרבנים – לנו, שבמשך שנים מסכנים את חיינו, שאיבדנו חברים לנשק, שלמשך כל ימי חיינו ניאלץ להתמודד עם הפרעות חרדה, עם פוסט טראומה, ועם שורה ארוכה של פגיעות בגוף ובנפש?

אנחנו, שחלקנו הלא מבוטל מפחד ללכת לישון כל לילה, או נאלץ ללכת לישון בציפייה כפויה למראות אימה - אנחנו בוגדים?

הרי רובכם לא היה מוכן בשום פנים ואופן, וכנראה תמורת שום הון שבעולם, לעבור מה שמוכנים לעבור אלה שאותם אתם מכנים "אנרכיסטים".

אבל מילא אנחנו. כשאתם אומרים את זה, המשפחות השכולות מבינות מיד: את מה שאתם חושבים עלינו, אתם חושבים על הילדים שלהן שמתו. משום שאם ההקרבה שלנו היא חסרת ערך בעיניכם, זה אומר שגם ההקרבה שהקריבו הילדים שלהן הינה חסרת ערך בעיניכם.

איך אתם מעזים לכפות את הנוכחות שלכם על המשפחות הללו ביום המקודש הזה ולהכאיב להם? 

*

(בתמונה: אני, במילואים, פעם)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה