יום ראשון, 16 ביוני 2024

אפילו לא שבת

 


בתור חייל לשעבר שרותק לבסיס כמה וכמה פעמים בגין עבירות משמעת שונות, לא כולל שבועיים במעצר במחנה גדות (עמדתי למשפט על הופעה מרושלת ופנים לא מגולחות) –  יש לי שאלה היפותטית לדובר צה"ל (דניאל הגרי, לא ניר דבורי) ולרמטכ"ל.

אם על נעליים לא מצוחצחות, או הליכה בלי גומיות בנעליים, מקבלים שבת, ועל מראה לא מגולח אפשר לשבת שבועיים במעצר, מה העונש על הפקרת חיילים למוות בבסיס? או על הפקרת קיבוץ על תושביו? 

עונש של ריתוק, של שבת, לבסיס, על גומיות בנעליים, על גילוח, על קריאת ספר בש"ג. כמה זה על הפקרת תצפיתניות? כמו שזה נראה כרגע, זה פחות חמור מאשר אי גילוח. מה העונש על הפקרת קיבוץ על תושביו? פחות מעונש על גומיות בנעליים. מה העונש על אישור מסיבת טבע המונית במרחק קילומטר מעזה, תוך התעלמות מכל ההתראות? פחות מעונש על אי צחצוח נעליים.

הרמטכ״ל הרצי הלוי, כמפקד, איזה עונש היית נותן לחייל שלא התגלח? כמפקד, כמה שבתות נתת על אי צחצוח נעליים, על שבירת שמירה? מה לדעתך העונש הראוי על הפקרת אלפי אנשים למוות, רצח, אונס, התעללות ומוות בשבי? כמו שזה נראה, עונש פחות חמור מללכת בלי גומיות בנעליים. מה פחות חמור, על זה אין אפילו עונש.

בתמונה: ראש אמ"ן היוצא, אלוף אהרון חליווה, שחמק בזמן ובלי עונש