יום שישי, 20 במרץ 2009

ויי איזמיר




זהו חוף ימה של איזמיר, עיר נמל טורקית (העיר השלישית בגודלה בטורקיה, גם מבחינת מספר תושבים-3 מיליון איש), בה אני נמצא כעת. את התמונות צילמתי אתמול, וכמעט שפספסתי את השקיעה, אחרי שכל מיני מצחצחי נעליים ניסו לאנוס אותי לצחצח את נעלי הכדורסל המרופטות שלי. הסברתי להם שאני מפחד שאחרי הצחצוח עלולים להתגלות בנעליים עוד חורים, אבל אני לא בטוח שהם הבינו. טוב, גם לדוברי עברית לא תמיד אני לגמרי נהיר.
כשאני לא מצלם ולא תופר בורקסים בשרשרת, אני מסקר סדנת קולנוע מיוחדת בשם "גרינהאוס", בה משתתפים יוצרי קולנוע צעירים ומוכשרים (רובם) ממדינות אגן הים התיכון: תוניס, מרוקו, תורכיה, ישראל, הרשות הפלשתינאית, מצרים. זו הסיבה שאני באיזמיר ולא במישור החוף הישראלי. עכשיו, כשאני נח לי בבית קפה על שפת הים, 20 חבר'ה משפרים את הפרזנטציה הקולנועית שלהם, שתתקיים מחר, בפני רשתות טלוויזיה, מפיקי קולנוע ונציגי קרנות קולנוע ופסטיבלים חשובים מכל רחבי העולם. פרטים בהמשך. או, הנה, הבירה שהזמנתי הגיעה












3 תגובות:

  1. מאחל לך שבין פגישת עבודה לסקירה תנפוש ומחשבותיך יעופו לעבר הטוב.
    שבת שלום
    דודו

    השבמחק
  2. מתן,
    סתם הערה היסטורית- איזמיר, או "זמירני" בשמה היווני, היתה אחת הערים היווניות הקדומות עם היסטוריה של אלפי שנים, עד שגורשו ממנה כל תושביה היוונים על ידי התורכים, באקט אכזרי ובוטה של טיהור אתני.

    השבמחק
  3. הי יוסי,
    תודה על המידע. התורכים מתמחים בטיהור אתני-ע"ע השואה הארמנית

    השבמחק