יום חמישי, 26 באוקטובר 2023

הותר לפרסום: עדות נתניהו בוועדת הבדיקה של אחרי המלחמה

 




הותר לפרסום: מתוך עדות נתניהו בוועדת הבדיקה של מלחמת שמחת תורה. סליחה, מלחמת אחרי סוכות. סליחה, מלחמת לפני אחרי החגים. סליחה, מלחמת ההפקרה. סליחה, מלחמת ההתשה השנייה. בעצם לא, סליחה...מלחמת סוף הסבבים. לא. מלחמת סוף ה...מלחמת הסוף. סליחה

 

"לגבי החטופים. אמרנו להם: "הקייטנה נגמרה", והם לא חזרו".

 

"אומרים לי: 'הסרבנים נלחמים', 'השמאל נלחם'. אז אני אומר לכם: בוודאי. בוודאי שעכשיו הם נלחמים. הם נלחמים כדי לנקות את מצפונם – הם הראשונים שצריכים לבקש סליחה מכל עם ישראל"

 

"המלחמה רק הסתיימה - זה לא הזמן עכשיו לחפש אשמים. זה לא הזמן להאשים אחד את השני. אנחנו עם אחד. אחים אנחנו. אנחנו נעבור את זה - ביחד!"

 

"אהרון ברק, אהוד ברק, יצחק בריק. זה נראה לכם מקרי? דיי וונט טו ברייק אס". אבל אנחנו נעמוד מולם כחזית אחת!"

 

"לבי עם תושבי העוטף והצפון המפונים. אני מבין מה זה לאבד בית. ב-99 סילקו אותנו מהמעון הרשמי, נאלצנו לעבור לשרתון פלאזה"


"זה נראה לכם אמיתי שיאיר גולן, איש מרצ, ממובילי המחאה, מחלץ משדה הקטל הנורא במסיבה ברעים דווקא את בנו של עיתונאי "הארץ"? תגידו לי, אתם באמת מאמינים לזה?" 

"אם הייתה זו ממשלת בנט-לפיד, היינו רואים 50 אלף הרוגים. לא 400 חיילים ו-200 חטופים וכמה מאות תושבים".

"הסמול - הם שהביאו עליהם את אנשי החמאס, במסיבה המיותרת וחסרת האחריות הזו. מטרים ספורים מהגבול עם עזה, אלפי צעירים - כולכם בוודאי ראיתם את התמונות. כמו פיתיון בקצה החכה. באכזריות שאין כמותה, בלשון העם: 'אכלו סטלות', ורצו אל מותם. ואותי אתם מאשימים. אתם מדברים איתי על אחריות? ממני אתם מבקשים תשובות? אני יכול למנוע מסיבה חסרת אחריות של השמאל? אני יכול למנוע הפגנות בקפלן? אומרים "דיקטטורה". רבותיי, תגידו לי אתם - ככה נראית דיקטטורה? הרי - הרי אם הייתה פה דיקטטורה, האם הייתם יכולים להפגין כל מוצאי שבת נגדי וכנגד רעייתי? תגידו לי אתם - ככה נראית דיקטטורה? תראו לי דיקטטורה אחת! אחת! שיש בה אלפי משתתפים במסיבה של סרבני גיוס. מסיבה שבדיעבד ובחוסר הגינות משווע מכנים אותה כ"מסיבה למען השלום". ידידיי, אני רוצה לומר לכם. בערב זה. השמאל - השמאל לא רק ששכח מה זה להיות יהודים, הוא גם שכח מהי המשמעות האמיתית של נטילת אחריות. אחי ואחיותיי, אזרחי ישראל. עתיד מ-ז-ה-י-ר לפנינו. אנחנו עם הנצח. עם סגולה. ואנחנו נשתקם. ומהר, כפי שאויבנו לא חלמו. מהר מכפי שניתן לדמיין. אנחנו נעבור את זה ב-י-ח-ד! אני, וממשלת ישראל, בראשותי, תבטיח. שלעולם לא עוד! לבי עם משפחותיהם של החטופות והחטופים, הנעדרות והנעדרים. וכמובן - משפחותיהם של הנרצחים הרבים. והפצועים. יום הזיכרון העצוב ביותר בתולדות מדינת ישראל לפנינו, ואני מבטיח לכם. אזרחות ואזרחי ישראל היקרים. שבמוצאי יום הזיכרון, יום העצמאות הזה, הקרוב - יהיה יום, שלעולם לא יישכח. אנחנו נראה לעולם מה זו תקומה של עם! אני מבטיח לכם - עין אחת בעולם הנאור לא תיוותר יבשה! ובל נשכח, כפי שנאמר, ואני מצטט: "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר". ומדוע, אתם שואלים, זה יקרה? אני אענה. כי זה נורא פשוט. כי עם-ישראל-חי!"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה